Retur- & Reklamationspolicy
En produkt som har skadats på grund av felaktig hantering eller användning, normalt slitage eller om den helt enkelt har nått sin livslängd kommer tyvärr inte att ersättas. Reklamationsrätten gäller endast vid produktionsfel eller andra defekter som inte beror på konsumentens agerande.
I händelse av synliga transportskador på produktens emballage eller hela sändningens emballage skall kunden göra en anmälan direkt till chaufför vid mottagande av godset för att göra en formell felrapport innan skadan rapporteras till Holiday. Om en produkt levereras i en oskadad förpackning men visar sig vara skadad vid öppnandet, kontakta Holiday för en vanlig reklamation.
Alla reklamationer ska skickas till vår dedikerade e-postadress, retur@holidayfritid.se
Information som skall finnas i meddelandet:
• En kort beskrivning av felet eller skadan
• En bild som visar hela produkten samt en eller flera bilder som tydligt visar problemet
• Vid en transportskada, inkludera en bild som visar den skadade förpackningen.
• Faktura eller följesedel från Holiday, samt eventuellt inköpsbevis eller kvitto från slutkunden.
• Tydlig märkning med ärende eller slutkund.
• Uppgifter om önskad åtgärd, kredit eller ersättningsvara.
Om informationen inte är fullständig eller saknar relevanta uppgifter kommer ärendet avvisas och ni behöver skicka in en ny reklamation med korrekt information.
När vi mottagit reklamationen kommer vi att behandla ärendet och fatta beslut om eventuella åtgärder, som kan innebära retur av produkten, reparation, reservdelar eller ersättning i form av en ny produkt eller kreditering av hela eller delar av inköpsbeloppet.
Observera att produkter inte ska returneras innan beslut har fattats.
Vid returnering av en produkt till Holiday Fritid måste en retursedel fyllas i av kunden, denna skickas ut efter att ett beslut har fattats i ärendet. Fraktsedel tillhandahålles enligt överenskommelse. För att en kredit ska kunna utfärdas måste produkten först returneras till Holiday Fritid och skicket bedömas av vår personal.
I de fall där produkten inte behöver returneras kommer eventuell kompensation i form av en ny produkt eller en kredit att skickas till kunden efter att ärendet har hanterats av vår huvudleverantör.