Retur- & Reklamationspolicy


En produkt som har skadats på grund av felaktig hantering eller användning, normalt slitage eller om den helt enkelt har nått sin livslängd kommer tyvärr inte att ersättas. Reklamationsrätten gäller endast vid produktionsfel eller andra defekter som inte beror på konsumentens agerande.
I händelse av synliga transportskador på produktens emballage eller hela sändningens emballage skall kunden göra en anmälan direkt till chaufför vid mottagande av godset för att göra en formell felrapport innan skadan rapporteras till Holiday. Om en produkt levereras i en oskadad förpackning men visar sig vara skadad vid öppnandet, kontakta Holiday för en vanlig reklamation.


Alla reklamationer ska skickas till vår dedikerade e-postadress, retur@holidayfritid.se


Information som skall finnas i meddelandet:
• En kort beskrivning av felet eller skadan
• En bild som visar hela produkten samt en eller flera bilder som tydligt visar problemet
• Vid en transportskada, inkludera en bild som visar den skadade förpackningen.
• Faktura eller följesedel från Holiday, samt eventuellt inköpsbevis eller kvitto från slutkunden.
• Tydlig märkning med ärende eller slutkund.
• Uppgifter om önskad åtgärd, kredit eller ersättningsvara.


Om informationen inte är fullständig eller saknar relevanta uppgifter kommer ärendet avvisas och ni behöver skicka in en ny reklamation med korrekt information.
När vi mottagit reklamationen kommer vi att behandla ärendet och fatta beslut om eventuella åtgärder, som kan innebära retur av produkten, reparation, reservdelar eller ersättning i form av en ny produkt eller kreditering av hela eller delar av inköpsbeloppet.


Observera att produkter inte ska returneras innan beslut har fattats.


Vid returnering av en produkt till Holiday Fritid måste en retursedel fyllas i av kunden, denna skickas ut efter att ett beslut har fattats i ärendet. Fraktsedel tillhandahålles enligt överenskommelse. För att en kredit ska kunna utfärdas måste produkten först returneras till Holiday Fritid och skicket bedömas av vår personal.
I de fall där produkten inte behöver returneras kommer eventuell kompensation i form av en ny produkt eller en kredit att skickas till kunden efter att ärendet har hanterats av vår huvudleverantör.

Varukorg
Inställningar för cookies
Vår webbsida använder cookies för att hemsidan och våra tjänster ska fungera som de ska. Cookies hjälper oss att förbättra användarvänligheten för dig som besökare, och därför är vissa cookies nödvändiga för att webbsidan ska vara fullt fungerande. Nedan kan du läsa mer om våra cookies och vilka som är valbara.
Inställningar för samtycke
Inställningar för samtycke
Nödvändiga cookies
Dessa cookies används då våra besökare använder en funktion på vår webbplats och är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera fullt ut. Dessa cookies kan därför inte stängas av. Cookies används exempelvis då du fyller i ett formulär eller skapar ett konto och lagrar ingen personlig identifierbar information.
Prestanda cookies
Denna typ av cookie hjälper oss att följa antal besök på vår webbsida och hur våra användare hittade till oss. Vi använder cookies till att mäta och analysera för att exempelvis kunna förbättra användarvänligheten på vår webbplats. Vi kan med hjälp av våra insamlade cookies analysera hur användaren navigerar på webbplatsen, och ta bort irrelevanta sidor och information för att skapa ett så användbart material för våra kunder som möjligt. Den information som vi sparar är exempelvis vilka produktsidor som du besöker.
Marknadsföring
Dessa cookies används för att kunna analysera hur vi kan marknadsföra våra produkter och tjänster. Insamlingen av cookies kan exempelvis hjälpa oss att anpassa annonser till våra besökare baserat på dess tidigare användning av våra tjänster.